Innehåll

Erotiska noveller publicerade av Mikael, ungkarl och levnadskonstnär. Jobbar på en internationell arkitektbyrå i Lissabon och bor 3 mil därifrån i Cascais med utsikt över en vik med segelbåtar året om. Är relativt nyskild och har vuxna barn på annat håll.

söndag 8 februari 2015

Esmaraldas spådom Del 2

Det betyder alltså att det inte blir som förr i tiden på någon danslokal eller som andra nuförtiden via internet. Utan i vardagen. Det kommer bara hända. Jag kommer inte ens att kunna undvika det.
Jag tycker att det låter som en trygg och bra spådom. Det är en spännande spådom. När jag kommer in på ett café så måste jag alltid de mig omkring. Sitter min Dam där. När jag åker in till Lissabon en regnig morgon, så måste jag ju ändå se mig omkring lite. Min Dam kan sitta snett över gången. Och när jag var till vattenverket för att klaga för att de hade stängt av vattnet, så kom jag på mig själv att börja förklara att det inte gjorde så mycket eftersom jag ju har Atlanten 200 meter nedanför, men skulle damen kanske ha lust att ta en lunch nån dag, fortsatte jag istället. Tyvärr var hon förlovad, men jag kommer att möta min Dam. I vardagen. Och spådomen gör vardagen mer spännande fram till den dagen.
Och det är en praktisk spådom. Jag kan lugnt leva mitt vanliga liv och behöver inte stressa för att hitta Kvinnan. Hon skall komma emot mig, när det är dags. Och under väntan kommer jag att träffa andra kvinnor. Eller som
Esmaralda skriver: Men innan dess ser det ut som om du kommer att dejta – troligtvis via internet på ett eller annat sätt.”
Men Esmaralda gav mig en liten varning också: Var sann mot dig själv när du dejtar och lägg inte ner mer känslor än du verkligen känner”.
Ja, hon känner verkligen mig. Jag har nog ibland lite lätt för att tycka om damer. Men vem har nu inte det?
Hur som helst vill jag under tiden fortsätta med att undersöka och studera olika sidor av livet eller framför allt kärleken, den fysiska, i väntan på den eviga kärleken. Kanske också hinna lära mig själv bättre? Det är ju så, när man har levt länge i ett förhållande, att man via alla kompromisser lätt glömmer bort vad man själv egentligen vill. Kanske man också har förändrat sig sedan förhållandet inleddes?
Eftersom jag vill vara väl förberedd också rent fysisk, tränar jag tränar nog lite mer än vanligt. Men sportandet är ju för mig också ett sätt att komma ut och se sig omkring här i dessa vackra och för mig ganska nya trakter.
Var det Operan, som var min scen?
Avslutningsvis berättar Esmaralda att jag har en väldigt fin skyddsängel som till och med rent fysisk hart räddat mitt liv en gång. Vi har levt tillsammans i ett tidigare liv. Jag får nämligen också reda på att jag levt ovanligt många liv tidigare. Detta är helt nya saker för mig som jag hade inte ens frågat om. Esmaralda skriver dock att jag bland annat har stått på scen vid en stor teater i Paris. Hon skriver väldigt detaljerat om flera av mina tidigare liv:
I ett annat liv ser jag dig som agitator och en stor krigsman… jag ser inga detaljer, men jag ser ett stort mod hos dig och en speciell förmåga att entusiasmera dina medmänniskor och få dem med på noterna. Jag ser mycket humor och jag ser att du är en kvinnokarl som är bortskämd med de vackraste av damer.. och när du så småningom gifter dig så blir det inte med en vacker kvinna.. för dem har du liksom fått nog av… utan det blir med en kvinna som har lika  skarpt intellekt som du .. hon har en brännskada på ena kinden… och denna kvinna älskar du hela livet igenom.”
Om jag stått på en scen i Paris, så har jag sett en yngre Notre-Dame.
Allt detta låter verkligen spännande, även om jag inte riktigt vet hur jag skall förhålla mig till mina tidigare liv. Jag funderar på att testa på regressionsterapi för att försöka får reda på mera om mitt förflutna. Det skulle vara fascinerande att kunna uppleva den stora scenen i Paris, eller se sig själv som en stor krigsman. Med tur kunde man kanske få uppleva en trevlig stund med någon av krigsmannens, alltså mina, tidigare kvinnor. Det här projektet har runnit ut i sanden tillsvidare, men kunde kanske återupptas i framtiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar